چاپ کردن این صفحه

مزایای نمایشگاه برای بازدیدکنندگان

مزایای نمایشگاه برای بازدیدکنندگان

  • آشنایی با طیف گسترده‌ای از محصولات داخلی و خارجی
  • امکان مقایسه بین انواع محصولات و خدمات
  • انتخاب کارآمدترین محصول متناسب با نیاز و بودجه موجود
  • ارتباط مستقیم با تولیدکننده و مطرح کردن نیازهای خود
  • کسب اطلاعات گسترده در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرفه جویی در وقت و انرژی
  • کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری پربازده
  • یافتن فرصت‌های شغلی جدید
  • کشف ایده‌های جدید برای پیشرفت کسب و کار
  • امکان تعامل و مشورت با صاحب‌نظران و متخصصان
  • شرکت در سمینارها و کارگاه‌های تخصصی
  • به‌روز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت
  • امکان مذاکره مستقیم با مدیران شرکت‌های مطرح

پیشنهادهای کاربردی برای اینکه بیشترین استفاده را از نمایشگاه ببرید

هدفگذاری کنید. قبل از حضور در نمایشگاه هدف خود را از بازدید مشخص کنید و با در نظر گرفتن نیاز و اولویت‌های خود در نمایشگاه حضور پیدا کنید. در این حالت می‌توانید حداکثر انتظارات خود را در کوتاهترین زمان ممکن محقق نمایید. بعلاوه بهتر است از قبل در رابطه با شرکت کنندگان نمایشگاه اطلاعات کافی کسب کنید تا بازدید هدفمندتر و موثرتری داشته باشید.

نقشه‌ی نمایشگاه را از سایت نمایشگاه دریافت نموده و چاپ کنید. این نقشه مهم‌ترین راهنمای شماست و از سردرگمی و هدر رفتن وقت و انرژی شما جلوگیری می‌کند.

از فرصت‌های علمی غافل نباشید. در هر نمایشگاهی برنامه‌های جانبی متنوعی (کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و...) وجود دارد. در خصوص این برنامه‌ها اطلاعات لازم را بدست آورده و با استفاده از آن‌ها دانش تخصصی خود را افزایش دهید.

کارت ویزیت کافی همراه داشته باشید. شایع ترین مشکل بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان، همراه نداشتن کارت ویزیت است. هر تعداد کارت ویزیت که می‌توانید با خود داشته باشید و بدانید که عدم ارائه‌ی کارت ویزیت به معنای از دست دادن فرصت یک ارتباط تجاری است.

برای محل اقامت خود از پیش برنامه داشته باشید. اگر قصد شرکت در نمایشگاهی خارج از شهر محل سکونت خود را دارید، در رابطه با مکان‌های اقامتی از قبل اطلاعات کسب کرده و با آن‌ها تماس بگیرید تا در زمان حضور وقت و انرژی شما برای چنین مواردی صرف نشود. در صورت لزوم می‌توانید از خدمات مسافرتی شرکت نمانگر استفاده کنید.

لباس مناسب و کفش راحت بپوشید. بازدید از نمایشگاه با پیاده‌روی فراوان همراه است. برای جلوگیری از خستگی و حفظ انرژی خود در انتخاب کفش دقت کنید. آب و هوای شهر محل برگزاری نمایشگاه را بررسی کرده و طبق آن لباس مناسب همراه داشته باشید.

ارتباط‌های جدید خود را حفظ کنید. اجازه ندهید دوستی‌ها و ارتباطات ایجاد شده با پایان نمایشگاه کمرنگ شوند. حتی کسانی که در کوتاه مدت پروژه تجاری مشترکی با ایشان ندارید ممکن است در آینده یک فرصت کلیدی برای شما پدید بیاورند. بهتر است یک هفته پس از پایان نمایشگاه اولین تماس را با آشنایان جدید برقرار کرده و طی هفته‌های آتی بوسیله ایمیل، پیامک، ارسال هدایای تبلیغاتی و... ارتباطتان را با ایشان حفظ کنید.

با امید به اینکه این نمایشگاه بتواند برای شما دستاوردهای متعددی به ارمغان بیاورد.